Saturday, July 18, 2009

Panic

last nite i went to HRC utk party ronggeng besday K.Aisah, Julia & Syeena.. cerita dan gamba di entry lain yerk... kejadian smlm amat tidak boleh dilupakan...
stlh kenyang dgn menu2 yg sedap, dlm kul 9++pm, kitoang pun balik... sblm balik kami singgah di Ladies, Concorde.. then berjalan ke parking... di dalam kete mmg i tak fikir pe pun, mlm sejuk dan dingin membuat kan i rasa mengantuk ditambah lagi dgn perut yg kenyang... kami singgah di MoA utk drop Kak Shima.. then headed to P11..
sampai je, tanpa berfikir naik lif ke L7, kaluar dr lif i terasa tertinggal my dslr dlm kete julia, so kami turun dan check... TAK ADE!!!!
OMG! I fikkir punya fikir tak hingat sangat, so i wat kesimpulan tetinggal dlm Ladies di Concorde!!!! Sape ckp i tak risau, beli mahal kan.. TP i lagi risau kan gambo2 dlm camera tu, dah leh bnk sgt pics i, family, kwn2 and pics kitoang berjimba.. kalo org yg jupe tu slh gunakan, RASA BERSALAH i pada kwn2!!!
B dtg as usual nak jmpt i balik Cheras, Julia advisedkan i gi balik concorde cari, tkt sgt nak bitau B... dlm kete i informed B yg kitoang kena g satu tmpt, i nak amik sesuatu.. puas diasak2nye ngan soalan, then i cakap i tetinggal my dslr dlm ladies concorde, B marah, i can see from his face!!! B suh i called concorde, TQ kpd operator 103 yg telah memberikan no phone concorde...
I called then operator concorde ckp die akan suh PA gi carik and she will call me later, i left my PhoneNo kat die... about 10mins later, Concorde called me and informed that there couldnt find my dslr!!! I was so upset, then i sms Julia informed her that there was no used for me to go back to concorde since thay couldnt find it! redha jer lah..
dpt sms2 simpati dr rakan2 party... mrk sume amat kesiankan i!
tido pun tak lena sgt, asik terbangun mengenangkan kehilangan si DSLR!
this morning when i woke up, i mcm terasa i termimpi yg my DSLR msh ade, so i sms Julia minta tlg die check sekali lagi..
dlm ms 10mins je julia sms me back ckp:
"weh ko check betol2 mlm td? ada ni ha, kt tmpat letak kaki ko smlm, nasib la ada.. nti dtg amik kat umah lah"!!!!
TQ GOD, TQ ALLAH..
alhamdulillah tak hilang, terpelihara sgl gambo2 dlm tuh..
TQ tu Pesona Julia krn menjaga dgn baik dslr saya!!!
Ini adalah pengajaran terbaik bg saya yg amat pelupa!!!
DSLR, im sorry cuz amat tidak menghiraukan awak...
Lain kali saya tak buat lagi...
...
Kwn2, im sorry buat koang sume Panic!!!
To Julia, Kak Aisah & Syeena, again..
Happy Belated & Upcoming Besday!!!
...
kehilangan DSLR saya cuma genap 12 jam shj!!! :)


3 comments:

swit@kon said...

gila ar! kalau ilang...huhu

thesweetlittlecat said...

i can feel my heart beat became faster

Lady said...

hohoho...sangat panic..teringat macam aku "kehilangan" N95 aku kat modul bomba. giler~ nyaris2 tunang aku(now hubby la kan) nak datang tengok. rupa2nya n95 tu terjatuh dalam cafe, aku call semalaman tade org pickup. the next morning ada orang jawab. huhuhu..aku lupa i put it in a silent mode. daymn kan. dorang sume siap buat bacaan doa selamat woo bebudak sidang aku.. haha.
nway, jaja bebaik...jangan kasi hilang lagi~