Tuesday, May 11, 2010

Saya sayang cikgu saya!

pertama2 nya... chewah, bunyi cam K** jer kan.. i just nak inform kat sini: BigB SAYA BUKAN TMPT LUAHAN PERASAAN OK! kalo BigB nak tegur sape2 yg BigB rasa wat keje tak best termasuk saya, sila BigB jupe F2F dgn insan2 tersebut.. sy tak ske ckp2 belakang ni.. lgpun mulut sy tak reti nak tutup sgt ni mcmne??? kalo ngan kwn2, sy crite je balik! ngehehehe.... mana2 yg super secret takdelah nak cite..
ok, ckp ngan belog plk.... sy ni bukan nya best sgt pun, sllu gak kena marah2 ngan BigB sampai nak pengsan! terus terang lah, i tak ske jns yg ckp belakang, kalo ko tak puas hati ngan aku, sila dtg sini n berjumpa ok! ada masalah nak masuk bilik ni ker??? oooppssss.. sape2 lah kan.. tp kalo dah BigB asik cite ko ini ko itu aku tak suke, sebab aku takde kaitan ngan ko dah! aku lagi suke dgr BigB kutuk ko tp kalo dah sllu sgt aku lali lah beb... sampai nak muntah dah dgr kisah ko jerk... jgn sllu wat silap, nanti bos fed up.. ape bos suruh ko buat silalah buat ok.. jgn tagguh2.. pastu ikut ckp BigB, bukan B.. B ko gred brape je pun... gred aku lg kuli! ngehehehehe.... kita tak payah tunjuk pandai time wat keje, keje gomen ni kena pandai survive beb.. ape aku cakap ni weh???
lagi dan lagi.. BigB anda tak semestinya betul jerk.. tak kira gred mana pun kita berada, kalo kita sedar ape yg kita wat silap, kita kena ngaku... jgn nak salahkan org jerk.. tak elok mcm tu.. kami tahu kami kuli.. tp bukan kuali ok! kami ade perasaan jugak.. zaman maki hamun kuli tu dah berlalu dah... buat ckp 'B' (bukan hubby ok) i, marah2 sampai jatuhkan maruah org ni tak elok, itu bukan cara mendidik pegawai yg bagus.. gunakan pendekatan yg > berdiplomasi.. BigB setiap keputusan anda kami ingat dan kami catit, jgn tak ngaku kalo ade bukti.. kuli2 cam kami ni hidup di zaman yg hitech, maklumat di hujung jari gitu.. ckp ape aje, kami akan dptkan sgl maklumat di hujung jari sahaja... sudah masanya utk berubah, tak boleh kita nak duduk kat satu zaman ajer.. dunia sentiasa berpusing, kdg2 laju dr Ferrari pun.. kejap u kat atas, sat ag yg bawah plk naik atas.. adakah aku telah merepek?? wteva lah, nak juga ckp KAMI GENERASI HEBAT OK! minumlah pati ayam Brand! ☺
p.s: kpd pgawai2 ttu, jgn rasa PTD tu hebat sgt ok.. nothing! learn from mistakes... sumtimes Sr Jr ni penting gak.. kalo Sr bagi advice silalah fikir n kaji, jgn nak mengajuk tak tentu hala mcm kau je betul... padahal lg byk silap ko wat.. jadilah lelaki sejati!!! ngehehehe... wuteva!
p.s.s: utk cikgu2.. koang jadi cikgu nak mengajar ke nak mengurus??? haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. gilak aku kan? cikgu lebih baik mengajar dr mengurus... mengajar tu sebelah kaki dah masuk syurga u all... watpe nak fikir2 pasal2 kew, admin etc etc.. selamat Hari Guru In Advance.. sy syg guru2 sy di sekolah dulu! mereka adalah the best! cikgu zaman skrg??? dunno lah..

8 comments:

swit@kon said...

ok. ko sangat marah. dan kau tak jawab lagi tweet aku semalam. huhuhu. babe, untuk tidak marah2 aku ada bagi kau award. go to my blog k!

thesweetlittlecat said...

ok ok

vivien_capri said...

Big Boss is always right! -Not!
haha

da tahap nak pencen, buat2 la cara nak pencen kot...:D

thesweetlittlecat said...

vien: setuju!!! rasa2 dah sakit n tak leh nk berfikir scr normal silalah pencen!

Deepa said...

BigB ialah nickname untuk Amitabh Bachan di India tau. ;-)

Back to serious business. Lepas peristiwa hitam pada hari Isnin, I dah buat checklist, which is:

1. Beli tape recorder
2. Buat nota mesyuarat walaupun perbincangan kecil (this did save me a lil on Mon)
3. Beli stress ball (sebab sure akan kena marah juga kalau betul pun)

Hehehehe. Just kidding. I know I am not a perfect officer, masih junior lagik. So tentu I ada buat silap, I tak nafikan. Byk yang I perlu belajar. Kalau nak marah untuk improvekan saya saya terima dengan sepenuh hati. Tapi kalau marah untuk benda benda yang dilupakan sendiri memanglah tak patut. Hati dahlah sakit, nak sakitkan lagi. I hope seksyen SA will have a KPSU soon. I miss Baiti!

thesweetlittlecat said...

deepa,

its ok, u r not alone! me pun kena bantai gak ngan die.. but me wat tak tahu.. kat umah baru fikir balik n rasa nak nages jerk.. i plg geram die lupe ape yg die ckp! kadang2 mlm2 pun nak kol i, mcm mlm tadi n mlm smlm.. kadang2 simple thing pun..

1 more, u did a good job for TBNSA, cume u didnt have a gud KPSU SA.. moga2 dpt KPSU baru kan???

Deepa said...

Yalah Kiera. I still need guidance. Byk benda I kena belajar. So really need a KPSU.
BigB kata I ni sgt lemah lembut dan bagi orang naik atas kepala buat keputusan for me. Lepas tu dia ckp how can I ambik keputusan sendiri, nanti surcharge I kena bayar. Apakah? Nampak sgt dari statement dia nak put all the blame on me. Saya cuma menurut perintah saje, tak layak nak buat keputusan sendiri lagi.

Hmmmm. Takpelah. It going to go on for another less than a year. Lepas tu, maybe things will be better ...or worse, depending on who will take over.

thesweetlittlecat said...

yerp... just b patience ok! we support u...

p.s.: dun stress v this tbnsa issues... we even dunno wuts the future.. layan jerk.. :)