arini cite tension skit... dah ler meeting dari pagi sampe ke ptg... 3 meetings in a day, koang tak rasa i ni hebat ker? dahler pengerusinyer org yang 'sama' dr pg-ptg! meeting jenis tak ikut agenda tunggang langgang lah jadinyer... ni satu hal lah kan, nek penat gak melayan meeting2 tu! pastu timbul lah 2 masalah baru serentak harini! sape nak menjawab??? i juga, hbs aku kena fite ngan boss soang ni!!! tak sudah2 salah org lain, i jerk yg kena tanggung kan... masalah pertama melibatkan berjuta2 ringit, mana 'i' nak carik??? i mean mana nak carik peruntukan 2008 nak bayar skrg??? waduh2.. bukan silap i k! i cume menyampaikan ape yg disuruh sampaikan shj... jenuh gak memikir ayat2 nak disusun utk explain kat boss, last2 die sendiri tak tau nak watpe... ade ke?
masalah kedua plak timbul selang 5minit mslh pertama, apahal plak*P* ni, asik bawak masalah je pd i, dr awal smpe skrg, dah bertukar2 pegawai pun masih bermasalah! semuanyer tak ikut prosedur.. last2 kebodohan i yg jujur sgt ni inform i penah dengar perkara sebenar yg sepptnyer dilakukan tp i tak ingat bila kalanyer... sudah, i juga kena balik! menyesal i cakap penah dengar! dan2 kat situ gak kena fire ngan boss lagi! dah ler treasury bg due date sampe ogos jerk, tak ke mampus nak redo semua dlm masa a mo???!!! impossible, semuanyer kena ikut tatacara yg BETUL! ingatkan dgn pengurusan baru yg fresh smooth je pasni TP timbul plak masalah ni! sape yg kena fikir? desk officer lah kan??? akak jugak... sakit kepala lah ngan *P* ni.. koang cubelah pk sendiri masalah koang, tak pasal2 i terheret same! besar gak mslh ni!!!! hbs lah... marah lah org2 'atas' nanti!!!
masalah kedua plak timbul selang 5minit mslh pertama, apahal plak*P* ni, asik bawak masalah je pd i, dr awal smpe skrg, dah bertukar2 pegawai pun masih bermasalah! semuanyer tak ikut prosedur.. last2 kebodohan i yg jujur sgt ni inform i penah dengar perkara sebenar yg sepptnyer dilakukan tp i tak ingat bila kalanyer... sudah, i juga kena balik! menyesal i cakap penah dengar! dan2 kat situ gak kena fire ngan boss lagi! dah ler treasury bg due date sampe ogos jerk, tak ke mampus nak redo semua dlm masa a mo???!!! impossible, semuanyer kena ikut tatacara yg BETUL! ingatkan dgn pengurusan baru yg fresh smooth je pasni TP timbul plak masalah ni! sape yg kena fikir? desk officer lah kan??? akak jugak... sakit kepala lah ngan *P* ni.. koang cubelah pk sendiri masalah koang, tak pasal2 i terheret same! besar gak mslh ni!!!! hbs lah... marah lah org2 'atas' nanti!!!
skrg ni i duk berfikir,"apelah jadi kat i esok?", "masalah pertama ke masalah kedua yg lagi pahit?" , "kenapalah kena tanggung tahik org lain?"
time2 mcmni lah i rasa i tak sesuai keje2 mcmni... management haprak lah jadi nyer!!!
No comments:
Post a Comment