Thursday, November 03, 2011

Man of Honor/ Glory Jane

Man of Honor aka Glory Jane: My new fave KDrama.. dah 7 episodes and cerita ini sgt mantap and can go far. Akan jadi kegilaan peminat KDrama since gandingan mantap hero Fashion 70's dan heroin City Hunter yg cun melecun tu. Cerita ini mengenai Yoon Jae-In, anak seorang Presiden sebuah company yang dibuka oleh ayahnya dan sahabat baik ayahnya, Jae-Myung. DI hari ulang tahun Jae-In, seorang detektif yg juga senior ayah dia semasa di college datang untuk menyiasat salah guna kuasa dan wang dalam syarikat tersebut tapi dilakukan ole Chang-Min, selaku Vice Presiden. Selepas mengesyaki kawannya itu, ayah Jae-In mengajak Chang-Min keluar dan dalam perjalanan dia cakap mereka akan jumpa unit penyiasatan. Jae-Myung berang dan tak mahu menyerah, so dia suruh driver, Kim In Bae, stop. Tp In Bae tu xnak since dia driver kpd ayah Jae-In. Jae-Myung geram and cuba control kereta sehingga mereka terbabas ke dalam sungai. Ayah Jae-In mati tp Jae-Myung and driver selamat. Detektif sgt curious dgn kemalangan tersebut dan ingin menyalahkan Chang-Min tapi In Bae yg rasa bersalah sebab diselamatkan Chang-Min telah mengaku bersalah.

Di rumah plak, Jae-In yg seronok akan sambut birthday dia telah menjemput anak In Bae, Young Kwang untuk hadir. Young Kwang yag terus terjatuh cinta ngan Jae-In telah terpegun melihat Jae-In sampai dia terkotorkan baju anak Jae-Myung, In Woo, yang sgt berlagak dan pentingkan class. Dia berang dan cabar Young Kwang utk lawan baseball eventou dia tak tahu main. Time main baseball, Young Kwang cedera teruk tp berkeras utk bermain sbb nak tunjukkan talent depan Jae-In. Jae-In bg semangat pd Young Kwang and terus dia boleh buat homerun dan menang. In Woo sakit hati dan marah. Jae-In ubati luka2 Young Kwang dan cakap pd dia bila dah besar nanti if dia jadi pemain baseball yg terkenal, Jae-In kena kahwin dgn dia. Mak Jae-In berlari cari Jae-In sbb dpt tahu ayah dia accident. Young Kwang bagi sebiji bola baseball dgn nama dia pada Jae-In. Jae-In dgn maknya ke hospital tp otw berlaku kemalangan sebab hujan lebat. Jae-In tercampak keluar dan mak dia coma.

Jae-Myung yg tamakkan harta telah mengugut & menyuruh In-Bae (driver) pergi mengambil Jae-In di balai polis dan hapuskan bukti dia adalah anak Presiden. Tp In-Bae tak sedap hati, dia hantar Jae-In ke pusat anak2 yang ditinggalkan di gereja dan mengingatkan Jae-In nama dia adalah Yoon Jae-In.

After several years, mereka semua dah besar, Jae-In jadi seorang nurse pelatih dan bekerja di sebuah hosp yang mana pd satu hari Young Kwang yg merupakan pemain baseball division 2 dan In Woo pemain professional baseball telah cedera dan ke hosp tersebut. Young Kwang seorg anak yg baik dan mementingkan maruah ayahnya dan berjanji akan menjadi pemain proff utk bantu keluarganya. Jae-In merupakan seorang nurse yg amat baik hati dan menjaga kebajikan patients dgn menganggap mereka keluarga sehingga mempedulikan semua arahan Head Nurse. In Woo pemain profesional baseball yg digilai ramai tapi bongkak dengan kekayaan dan kemewahan yg dia ada tetapi at the same time dia ketakutan dgn ayahnya yg menjaga reputasi. Dari situlah takdir akan menyatukan mereka semua dan episod-episod selanjutnya akan menceritakan bagaimana Jae-In mencari semua kerluarganya dan akan berlaku love triangle between Jae-In, Young Kwang dan In Woo.
*
Chun Jung Myung as Kim Young Kwang
*
Park Min Young as Yoon Jae In
*
Lee Jang Woo as Seo In Woo
scene pertama Young Kwang jumpa Jae-In bila dah besar

Recommendation:
Cerita ini sgt best dan banyak konflik yang akan dirungkai melalui takdir Jae-In. So highly recommend utk semua. 5 out of 5 stars from me as a KDrama biggest fan! :)

sumber pic dr googleimage
review series from yours truly

No comments: