Thursday, April 04, 2013

Great minds

can you read this? For me it is as easy as abc..


Credit: here

Car-ni-val

Mari lah berpesta untuk pecah tanah Masjid! Subhanallah mengucap panjang I.... sometimes, we didnt really mean this way but people will assume that way..

Renung-renungkan dan selamat beramal..

Pesanan khidmat masyarakat from

Yours Truly

Wednesday, April 03, 2013

Hamba Abdi

Buat keje lebih sikit nak mengadu domba! macam sial bagus! aku ni kerja everyday, xde masa utk family kau tak tengok??? kau hingat aku pergi sangat ke bengkel what so ever? aku blaja sendiri buka sistem blaja satu2, ingat satu je lah stupid- TANGGUNGJAWAB! kalau ko dah ditanggungjawabkan buat kerja itu... kau kena lah give 100% to that job! takkan nak makan gaji free?????? habis tu aku punya gaji lagi banyak dr kau ke???? macam haram perangai! tolak2 keje... macam aku tak de keje core business lain nak buat!

yang boss nya plak, lepas tanggungjawab sedangkan kau KETUA! fikir sendiri r weh.. gaji beribu2... nak buat keje pilih2... kau fikir kau je berkhidmat????? aku dah tak tahu nak respect siapa dah! serious lantak kau lah baca blog aku skalipun! masing2 fikir macam bagus and nak buat keje tertentu je! fikir lah org lain skit..

kalau tak faham BELAJAR LAH!

aku tak bagus tapi i did my very best!

Makanan tidak halal di Cameron Highlands

Original article from SinarHarian
 
Tukang masak gagal ucap kalimah syahadah
ASWANY OMAR
3 April 2013
Tukang masak  gagal ucap kalimah syahadah
Tukang masak restoran disiasat Noridzuan (kanan) dan pegawai penyiasat Jaip yang lain.
KUANTAN – Rahsia seorang tukang masak dan pembuat minuman bukan Islam yang ‘berselindung’ di sebalik kopiah akhirnya terbongkar selepas mereka gagal mengucap dua kalimah syahadah di hadapan Pegawai Pemeriksa Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip).

Tukang masak yang mengaku Islam itu bekerja di sebuah restoran di Jalan Besar, Tanah Rata, Cameron Highlands yang menghidangkan pelbagai makanan antarabangsa, semalam.

Ketua Unit Pengurusan Halal, Jaip, Noridzuan Abdul Manan berkata, dua tukang masak itu mengaku beragama Islam walau pun nama yang tertera di dalam dokumen pengenalan diri tidak langsung menggambarkan mereka Islam.

“Walau pun mereka memakai kopiah tetapi tetap mengundang rasa curiga pasukan pemeriksa. Telahan tersebut ternyata berasas apabila kedua pekerja tidak mampu mengucap dua kalimah syahadah dan gagal membaca surah al-Fatihah,” katanya selepas
membuat pemeriksaan di restoran itu, semalam.

Katanya, lebih mengecewakan, restoran berkenaan menggunakan tulisan halal dan kalimah Bismilah pada papan tanda di luar restoran.

“Mereka mempamerkan tulisan halal sedangkan ada pengendali makanan bukan beragama Islam. Perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana boleh mengelirukan,” katanya.

Noridzuan berkata, restoran itu diperiksa Jawatankuasa Kajian Makanan dan Barang Gunaan Cameron Higlands berdasarkan aduan awam yang mencurigai status halal restoran itu.

Menurutnya, restoran yang baru memulakan operasi beberapa bulan lalu itu menarik pelanggan dengan pelbagai jenis hidangan Melayu, barat dan makanan arab.

Bagaimanapun, katanya, Jaip mengambil langkah tegas dengan memberi notis amaran kepada pemilik restoran kerana kesalahan kerana menggunakan pernyataan Halal dan Kalimah Bismilah yang disiasat berdasarkan Akta Perihal Dagangan 2011.

“Pemilik restoran bakal berdepan dengan tindakan undang-undang jika sabit kesalahan dan ternyata tidak peka dengan sensitiviti umat Islam,” katanya.

Lawatan disertai 10 Pegawai dari Jaip, Pejabat Agama Islam Daerah Cameron Highlands, Pejabat Kesihatan Daerah Cameron Highlands dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Daerah Raub.

p.s. Berhati2 makan di pusat2 peranginan, dah jadi kes ni so kita xtau apa lagi cara org2 non-muslim ni berniaga utk tarik umat Islam makan esp kat pulau2 percutian.. beware guys!

Tuesday, April 02, 2013

Finally.. Champion!

Last Saturday was MOSTI's futsal tournament.. My division sent 2 teams (Man/Woman).. I played as a defender for my Chamelion team.. We won both woman (champion!) and man (1st runner up)! It was a good and fun tournament.. I could feel that i was not as active and healthy like i used to be before.. I could feel my over weight and i am so upset with myself! 
-yatie.yourstruly.sya-